ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Τι μπορεί να θεωρηθεί αναιδές ή

απρεπές και για ποιό λόγο.

 

 

Βλέποντας
έκπληκτος πως ο φίλος μας
iannis
trifis είχε
καταγγελία ότι προσβάλει με μια κάποια  από τις εικόνες που έχει αυτός δημοσιεύσει, είπα
να βάλω μια ανάρτηση πάνω σ’ αυτό το θέμα. Έτσι λοιπόν θέλω να ξεκινήσω
λέγοντας πως το όλο ζήτημα είναι καθαρά κοινωνικό και πως έτσι πρέπει να
αντιμετωπίζεται, αφού ο διαδικτυακός χώρος είναι ένας δημόσιος χώρος, τόσο
δημόσιος όσο και το πάρκο της γειτονιάς σας. Και όπως ισχύει στο πάρκο της
γειτονιάς σας, έτσι και στο διαδίκτυο δεν επιτρέπεται κανείς να εκθέτει
φωτογραφίες οι οποίες έχουν πρόστυχο ή πορνογραφικό χαρακτήρα για ευνόητους
λόγους. Η θρησκευτική και πολιτισμική αντίληψη διαφέρει από τόπο χώρα σε χώρα
φυσικά όπως και η νοοτροπία γύρω από τα του έρωτα. Γενικά όμως ο δυτικός
πολιτισμός(και η χριστιανική θρησκεία)έχουν ορίσει σε γενικές γραμμές τι είναι
επιτρεπτό και τι όχι, τι είναι προσβλητικό και τι μπορεί να θεωρηθεί «αβλαβές».

Έτσι
λοιπόν μπορούμε να πούμε πως η ελευθερία του πολίτη στο διαδίκτυο, έχει και
αυτή τους περιορισμούς της. Ο χρήστης πρέπει να υπακούει σε κάποιους νόμους και
θεσμούς, καθώς και σε κάποια ειδικούς κανόνες που θέτουν εταιρείες προγραμμάτων
ή υπολογιστών. Ο καθένας λοιπόν, προκειμένου να μην ενοχλεί τον άλλον είναι
υποχρεωμένος να τηρεί αυτούς τους κανόνες. Αυτά περίπου τα ξέρουμε όλοι.

Εκείνο
όμως που δε ξέρουν όλοι(πολλοί είναι κομματάκι αφιλοσόφητοι, τι να κάνουμε..)
είναι πως «η πρόθεση» έχει σημασία σε κάτι που πράττει κάποιος. Ας δώσω ένα
παράδειγμα:

 

α’
περίπτωση:

Κάποιος
είναι χαμένος μέσα σε ένα δάσος και με ένα αυτοσχέδιο τόξο σκοτώνει ένα ελάφι
για να το φάει.

Η
πράξη αυτή δεν θεωρείται κακή καθότι ο άνθρωπος στην περίπτωση αυτή το κάνει
για να συντηρηθεί και μόνο και όχι για άλλο λόγο.

          

β’
περίπτωση

Ένας
κυνηγός πάει στο δάσος και σκοτώνει πολλά ζώα 
όχι για να φάει, ούτε για να πουλήσει τα τομάρια τους, αλλά για να
«διασκεδάσει». Αυτό είναι κακό!!!

 

Η
διαφορά πρόθεσης μεταξύ των δυο δείχνει νομίζω τι πολλά.

Όταν
κάποιος λοιπόν βάλει μια φωτογραφία με ανθρώπινα μέλη που λόγω κάποιων
κοινωνικών ή πολιτισμικών ιδεών θεωρούνται απρεπή δεν σημαίνει απαραίτητα πως η
πράξη του αυτή προκαλεί. Το πρώτο που πρέπει να δούμε είναι η πρόθεση με την
οποία έβαλε την φωτογραφία. Αν η φωτογραφία μπήκε με καλή πρόθεση και όχι με
σκοπό να θίξει, να προσβάλει ή να φθείρει ήθη και θεσμούς, δεν έχει να πει
κάνεις τίποτα γι’ αυτόν τον άνθρωπο, ενώ θα ήταν παντελώς λάθος να τον
κατονομάσει ως αναιδή. Όταν ένας ιατρός, όπως ο Κος
Iannis Trifis, βάζει
φωτογραφίες ανατομικές και ενημερωτικές γύρω από το θέμα της επιστήμης του,
κανείς δε μπορεί να πει πως ο άνθρωπος αυτός στον βίο του είναι κάποιος που
έχει κάποιο διεστραμμένο μυαλό επειδή αυτές δείχνουν απλά κάποιες περιοχές του
ανθρώπινου σώματος έχουν κάποια σχέση με διάφορες ορμές. Κάτι τέτοιο θα ήταν
παράλογο. Πολλές φορές κυκλοφορώ στο κέντρο και βλέπω διαφημιστικές αφίσες και
περιοδικά που δείχνουν κάποια γυμνά μοντέλα σε διάφορες προκλητικές στάσεις.
Αλήθεια, αν ο φίλος μας ο
Iannis
Trifis επιπλήχθηκε
μια φορά αυτοί που αφήνουν τέτοιες αφίσες και περιοδικά θα έπρεπε(με την ίδια
νοοτροπία)να επιπληχθούν χίλιες!!!

 

Η
προσβολή σε ένα ή περισσότερα πρόσωπα συνήθως είναι:

Α)Προσωπική

Β)Θρησκευτική

Γ)Πολιτική-Ιδεολογική-Φιλοσοφική

Δ)Προσβολή
οικείων προσώπων

Ε)Αθλητική
προσβολή(π.χ. προσβολή κατά της ομάδας κάποιου)

ΣΤ)
Επίδειξη μερών του ανθρωπίνου σώματος που είτε θεωρούνται «ταμπού» από την
θρησκεία ή τον πολιτισμό ή την πολιτεία της χώρας.

Ζ)
Μη λεκτική – προσβολή(απρεπείς χειρονομίες ή εκφράσεις)

 

Οι
άνθρωποι που έχουν ως στόχο την σάτιρα, την ενημέρωση, την τέχνη, τη διασκέδαση
του συνόλου, την διάδοση της γνώσεως και του πολιτισμού, θεωρείται πως αυτό που
κάνουν πως δε το κάνουν για να προσβάλουν ένα ή περισσότερα μέλη της κοινωνίας
και συνεπώς αν προβάλουν κάτι από τα παραπάνω(εκτός ίσως από αυτήν την
προσωπική προσβολή) δεν θα θεωρείται πως το κάνουν με κακή πρόθεση αλλά για να
αφυπνίσουν τις συνειδήσεις τον ανθρώπων. Η σάτιρα για παράδειγμα του Χάρρυ Κλυνν,
της Μαλβίνας(†) του Πανούση και των Α.Μ.Α.Ν ΤΑ ΚΑΘΑΡΜΑΤΑ αν και πολλές φορές
προκαλεί ωστόσο είναι θεμιτά ολ’ αυτά στην κοινωνία επειδή η πρόθεση(και πάλι
τονίζω πως έχει μεγάλη σημασία η πρόθεση) πως είναι για άλλο λόγο και όχι για
να περάσουν στον κόσμο μια κάποια αγενή πλευρά τους.

Και
επανέρχομαι πάλι στο κόσμο του διαδικτύου. Ο κόσμος του διαδικτύου
αναμφίβολα(όπως έχει ειπωθεί κατά καιρούς)κρύβει μεν πολλούς επιτήδειους αλλά
αυτό δεν σημαίνει πως υπάρχουν και άτομα καλοπροαίρετα που η πρόθεση τους δεν
έχει «πονηρούς σκοπούς» αλλά άλλους που είναι θεμιτοί απ’ την κοινωνία. Αυτά τα
άτομα, που η πρόθεση τους(και πάλι θέλω να τονίσω το θέμα της πρόθεσης)δεν έχει
σχέση κακούς ή  διεστραμμένους τύπους
ανθρώπων, που θα μπορούσαν να πουλήσουν ακόμα και τη μάνα τους για να κάνουν το
γούστο τους!!! Επίσης οι χαρακτήρες αυτών των μη – ομαλών αυτών ατόμων είναι
χαρακτήρες που έχουν ψυχολογικά προβλήματα, που νιώθουν απόρριψη. Πολλοί έχουν
ελάχιστες ή και καμία επιτυχείς σχέσεις στο «ερωτικό τους παρελθόν» και φυσικά
βγάζουν τα απωθημένα τους στο διαδίκτυο με τον πιο φρικτό τρόπο. Οι άνθρωποι
αυτοί, τις περισσότερες φορές, δεν γνωρίζουν ότι είναι «άρρωστοι» ψυχικά και
θεωρούν πολύ λογικές τις πράξεις τους, τις σκέψεις τους, ακόμα και τα λόγια
τους. Βέβαια σε ένα επίπεδο αναγνωρίζουν ότι κάτι κάνουν λάθος και αυτό
φαίνεται ότι πολλοί απ’ αυτούς τους «διεστραμμένους» δε δείχνουν τις κακότροπες
σκέψεις τους εκτός διαδικτύου. Αυτή η «ενοχή»(αν μπορούμε να πούμε έτσι)είναι
σημάδι μιας(ίσως) εσωτερικής σύγκρουσης που τους συμβαίνει. Έτσι είναι σε
γενικές γραμμές τα άτομα που απασχολούν συνήθως τη δίωξη ηλεκτρονικού
εγκλήματος.

Ο
φίλος μας ο
iannis,(αν και δεν τον γνωρίζω
προσωπικά τον άνθρωπο, αλλά θα ήθελα πολύ να τον γνωρίσω) δεν έχει εκδηλώσει
ποτέ κάποιο από τα παραπάνω χαρακτηριστικά που θα τον έβαζαν στην κατηγορία των
διεστραμμένων ατόμων που προκαλούν με εικόνες ή λόγια. Η κίνηση να σταλεί στο
φίλο μας
email πως προσβάλει
πιθανότατα να ήταν σφάλμα, ένα σφάλμα που όμως ήταν αρκετό για να βγάλει το
φίλο μας «έξω από τα ρούχα του» και να αποκαλέσει …μα*****ες(
iannis πιπέρι
στο στόμα!!!)τους υπεύθυνους της υπηρεσίας που του έστειλαν το μήνυμα πως
προσβάλει με μια κάποια εικόνα που έβαλε και που όπως είπαμε ήταν «καθαρά για
ενημέρωση».

Το
αν ο κόσμος έχει γίνει «πουριτανός» και στο θέμα της ενημέρωσης, ε τότε δε πάμε
μπροστά, πάμε πάλι στο μεσαίωνα!!! Εύχομαι το περιστατικό αυτό να ήταν πραγματικά
σφάλμα!!!

 

Κλείνω
λέγοντας πως πραγματικά εκτιμώ πολύ τον γιατρό μας τον
Iannis Trifis
και του λέω από δω να μην ανησυχεί. Όλοι,
πιστεύω, πως λένε το ίδιο. Αυτός που προσβλήθηκε λοιπόν, αν είναι πουριτανός αν
πάει να ζήσει στην Αγγλία που είναι το ίδιο πουριτανική η κοινωνία τους και ας
αφήσει ήσυχο το φίλο μας που δεν φταίει σε τίποτα.

 

Είθε οι άνθρωποι να μάθουν επιτέλους

Ποίοι δίνουν ασχήμιες και

Ποιοι δίνουν γνώση.

This entry was posted in κοινωνία. Bookmark the permalink.