ΑΠΟ ΤΗ ΦΩΤΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ ΑΕΡΑΣ ΚΑΙ ΑΠ ΤΟΝ ΑΕΡΑ ΝΕΡΟ

"….τέ έκ πυρός αήρ, έξ αέρος ύδωρ"
 
"……αλλά από τη φωτιά δημιουργείται αέρας και από τον αέρα νερό"
 
(Πλάτων, ένας εκ των σπουδαίοτερων Αβατάρς)
 
Στην ανάρτηση αυτή θα αποσυμβολίσουμε την παραπάνω εικονοπλασία το του μεγάλου αυτού Αβατάρ
που η ανθρωπότητα γνώρισε με το όνομα Πλάτων. Ο Πλάτων λοιπόν δεν ασχολιώταν με εγκυκλοπαιδικές γνώσεις ούτε τον ένοιαζε πόσο ύψος έχει ο Όλυμπος, η κατοικία των Θεών.
Τί συμβαίνει λοιπόν στη προκειμένη περίπτωση;;;
Γιατί να τον ενδιαφέρει η προέλευση των στοιχείων;;;
 
To θέμα δεν είναι απλό.
Ο Πλάτων εδώ κάνει μια εικονοπλασία με τα στοιχειά μιάς και
οι γνώσεις του εσωτερισμού δίνωταν τότε μόνο υπό μορφή συμβολισμών
ή από το στομά του Δασκάλου στο αυτί του Μαθητή, στα Ελευσίνια Μυστήρια.
Αλλά ας επανέλθουμε στην εσώτερη σημασία της πρότασης αυτής.
Ο Πλάτων γνώριζε ότι τα πάντα στο σύμπαν είναι Πυρ και ότι προέρχονται εκ του πυρός.
Η ΕΣΩΤΑΤΗ ΕΚΕΙΝΗ ΦΛΟΓΑ ΠΟΥ ΑΠΟΚΑΛΟΥΜΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟ
ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΕΝΑΣ ΑΠΕΡΑΝΤΟΣ ΩΚΕΑΝΟΣ ΠΥΡΟΣ ΔΙΧΩΣ
ΑΡΧΗ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ
Έτσι ο Πλάτων λέει ουσιαστικά:
 
"Από τον Θείο κόσμο προέρχεται ο Νους και εκ του Νου το Αστρικό πεδίο."
 
Ο Νους στα αρχαία χρόνια συμβολιζόταν με τον αέρα και το αστρικό πεδίο(το πεδίο δηλ.
των σκέψεων και των συναισθημάτων)με το νερό.
Μιλαέι δηλαδή για την δημιουργία του κόσμου, μιας και η ύλη τότε κατέρχεται.
 
Οι διδασκαλίες του Πλάτωνα είναι ιδιαίτερα δυσνόητες στους αμύητους στον εσωτερισμό
γιατί περιέχουν τέτοια σύμβολα που αν διαβαστούν κατά γράμμα, χωρίς τον κατάληλο
αποσυμβολισμό, είναι μια ανοητολογία.
This entry was posted in αποσυμβολισμοί. Bookmark the permalink.

8 Responses to ΑΠΟ ΤΗ ΦΩΤΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ ΑΕΡΑΣ ΚΑΙ ΑΠ ΤΟΝ ΑΕΡΑ ΝΕΡΟ

  1. Ο/Η yannidakis λέει:

    δεν εχω μελετησει τον εσωτερισμο ως εννοια, ομως φροντιζω να ασκω διαλογισμο μεσω της προσευχης, αν αυτο προσεγγιζει τον ορο που χρησιμοποιειες.Επισης δεν ξερω αν θα μπερδεψω περισσοτερο την μελετη σου, αλλα η φωτια (το Πυρ) ειναι η μορφη του Θεου οταν εμφανιζοταν στον ανθρωπο στην Παλαια Διαθηκη (μεχρι δηλαδη να γινει γνωστη σε εμας η 3αδικη μορφη του). Αυτο κ μονο νομιζω ισχυροποιει το στοιχειο της φωτιας ως μερος της δυναμης που ασκει στον ανθρωπο.Τελος, θα ηθελα να συμφωνησω μαζι σου στο οτι ο αποσυμβολισμος ή η αποκωδικοποιηση οπως την ονομαζω εγω. "Εγκλημα" εφοσον δεν υπαρχει η καταλληλη ερμηνεια με τα καταλληλα μεσα..

  2. Ο/Η MARIA λέει:

    Κι εγώ συμφωνώ ότι η φωτιά ειναι η μορφή του Θεού όταν εμφανιζόταν στον άνθρωπο στην <Παλαιά Διαθήκη> Καληνυχτίζω

  3. Ο/Η Mάριος λέει:

    Δεν έχω κανένα λόγο να διαφωνήσω μαζί σας, αλλωστε "ο Θεός είναι πυρ αναλίσκον" σύμφωνα με τις εβρα\’ι\’κές γραφές,Ο Ηράκλειτος υποστήριζε το ίδιο με την θεωρία του πυρός.Επίσης, οι δράκοι που η πνοή τους έβγαζε πυρ έχει μεγάλη σχεση με το θέμα και είναι συμβολικά αυτοί μια μορφή του Θεού όπως την έβλεπαν οι αρχαίοι λαοί.Η ταυτοσημότητα άλωστε του Θείου κοσμου με τον Δημιουργό είναι προφανής, αφού ΑΥΤΟΣ είναι το ίδιο το πεδίο του Θείου κόσμου(΄όχι οτί δεν είναι τα άλλα πεδία, αλλά πιο πολύ είναι αυτό, το Θείο).Τα πάντα προέρχονται από του πυρός φίλοι μου, είχε δίκιο η Ηράκλειτος.

  4. Ο/Η Annyra λέει:

    Καλημέρα και καλό μήνα.Οι Πλατωνικές ρήσεις πλησιάζουν τη ρίζα του ζητήματος που εξετάζουν τον ουσιαστικό χαρακτήρα της ψυχής από το γενικό φιλοσοφικό διατύπωμα του Πλάτωνα για την –άρνησή- του προς την μαθητεία στον φυσικό κόσμο…Η συλλογιστική που υιοθετείτε εδώ βρίσκεται στη βάση όλων των γνωστών μεταφυσικών επιχειρημάτων μεταγενέστερων δε φιλοσόφων, οι οποίοι συνάγουν την αθανασία της ψυχής από το γνώρισμα της <<απλής ουσίας>> του θείου πυρός… Ο Huxley έχει διατυπώσει το εξής θεώρημα: Το <<σφύριγμα>> του ατμού που διαφεύγει από την ατμομηχανή…(ο σημερινός Επιφαινομινισμός)… Όμως χρησιμοποιώ τον επιφαινομινισμό για να τοποθετήσω την απάντησή μου που είναι: Βάση της Ορφικής διδασκαλίας : η ψυχή που έρχεται στον κόσμο αυτό, όταν γεννιέται κάποιος, επιστρέφει από έναν <<άλλο κόσμο>>, όπου οι άνθρωποι πηγαίνουν πεθαίνοντας.Τούτο αν αληθεύει πιστοποιεί το ότι ο κόσμος αποτελείται από <<αντίθετα>> (ενάντια) –όπως θερμό-ψυχρό, μεγάλο-μικρό, καλό-κακό. Όταν λοιπόν είναι κάτι θερμότερο , πρέπει να ήταν ψυχρότερο…η διεργασία τώρα της ρητής συστοιχίας της κυκλικής αναγέννησης θα βρίσκεται σε κάποιο μυητικό στάδιο… Σε ευχαριστώ για την πρωινή πνευματική άθληση..Άννα

  5. Ο/Η close in living λέει:

    ….Η προσωπικότητα, αποτελείται από τέσσερις βασικούς φορείς: το φυσικό σώμα, την ενέργεια που δίνει ζωή σ’ αυτό το σώμα(στον εσωτερισμό ονομάζεται πράνα), τον συναισθηματικό μας κόσμο και τον εγωιστικό νου, ο οποίος σκέφτεται και καθοδηγεί τον άνθρωπο με βάση τις προσωπικές του επιθυμίες και στόχους…. Αυτοί οι φορείς συσχετίζονται με τα τέσσερα στοιχεία δημιουργίας του κόσμου: Γη, Νερό, Αέρας, Φωτιά……Από την άλλη, το πνεύμα είναι αυτό που που μετέχει της θείας ουσίας, είναι το θείο μέρος στον άνθρωπο και ακριβώς γι’ αυτό αποτελεί τη γέφυρα που ενώνει τον άνθρωπο με τον Θεό….

  6. Ο/Η Mάριος λέει:

    πωωωωωωωωω………………καλά annyra εμεινα άφωνος με τις γνωσεις σου!!!Και γω τα ξερω αλλά δε και πάλι έμεινα άφωνος!!!ΕΥΓΕ!!!!close in living εχεις ασχοληθεί με εσωτερισμό και δεν μας το λες;;;βρε στο χώρο μου μη ντρέπεσαι, εδω είναι χωρος εσωτερισμού!!!Καλά τα γραφεις.Εγωιστικό νου μάλλον θα ενωεις τον κατωτερο νου γιατί υπάρχει και ο ανώτερος ή αφηρημένος νους που ασχολείται με φιλοσοφικά προβλήματα ανωτερες ιδεες και ιδεώδη ή λεπτοφυείς σκέψεις.Ο σωκράτης, ο πλάτων, ο βολταιρος, δούλευαν με νοητική ύλη(στα σανσκριτικα "τσιττα του νου")Παντως ΟΛΑ που έχεις γράψει είναι σωστά.ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ close in living…..εισαι διαβασμένη 🙂

  7. Ο/Η Lady of Avalon λέει:

    To πνεύμα συμβολίζεται με το πυρ στον εσωτερισμό…με τον ίδιο τρόπο που το νερό συμβολίζει το συναίσθημα… Γμτ! Ειχα υποσχεθεί χρόνια τώρα ότι δεν θα ξανασχοληθώ με τον εσωτερισμό και τι μου κάνεις?Ανοιγεις όλα εκείνα τα συρτάρια και βγάζεις τις μνήμες που θέλησα με τόσο κόπο να καταχωνιάσω…

  8. Ο/Η Mάριος λέει:

    Οi σκέψεις μας είναι οι πιο ατιθασες κόρες μας Μίνα.Αυτα που υποσχόμαστε στον εαυτό μας να μη κάνουμε προσπαθουν να μας κάνουννα τα πράξουμε

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.